woensdag 16 september 2009

Beterschap in zicht

Gisteren nog vol twijfels, maar vandaag ging de sprinttraining heel goed.
Die verrekking zal wel niet erg zijn, als je ermee kunt spurten.
Mijn eerste 100 meter was veel te traag. Je moet daar elke keer een beetje in komen.
Steeds sneller en sneller proberen. Voldoende rust ertussen nemen.
Ik voelde echter dat mijn frequentie niet goed genoeg was (=het snel rondkrijgen van je benen).
Je kan wel grote stappen nemen, maar als je ze niet snel genoeg na elkaar plaatst, ben je nog veel te traag.
Dus heb ik even heel korte stukjes gedaan (veel korter dan 100 m) in absolute topsnelheid.
Mijn laatste 100 m deed ik dan toch bijna zo snel als op de training voor de meeting van Lier, waar ik 15"77 liep.
Dus nu zie ik het eindelijk een beetje zitten om in Maldegem voor een medaille te gaan strijden, of toch minstens voor een titel van provinciaal kampioen.
Een mens moet een doel hebben, nietwaar.
Moe voelde ik mij niet vandaag ; ik had dan ook een héél lange nacht geslapen en een goede nachtrust kan echt wonderen doen.
Hé hé. (zucht van opluchting)

Geen opmerkingen: