zondag 3 februari 2008

6-5-4 en wat duurloop.

De beste conditietest op loopvlak is : "de 6-5-4" , zoals Patrick en ik dat noemen.
Wat is dat ? Wel, je warmt wat op en dan loop je een 600 m zo snel mogelijk, je rust 3 minuten uit ; je loopt een 500 m zo snel mogelijk ; je rust weer 3 minuten uit en dan loop je een 400 m zo snel mogelijk. Uitlopen en klaar is kees. Het is een zeer korte en zeer efficiënte training.
Je hebt dan in totaal 1500 m snelheid getraind. Aan de chrono die je op die 1500 hebt, zie je meteen hoe goed of hoe slecht je in vorm zit....
Woensdag heb ik een 6-5-4 gedaan. Het was afzien, maar mijn tijden waren veel beter dan vorig jaar rond deze tijd. Dat had ik niet verwacht. Dus ik zit beter in vorm dan ik had gedacht. Bemoedigend. Gisteren op de dijk 2 X 2000 m gedaan. Het ging slecht : met moeite 12 km/u op twee km.... Vandaag een duurloopje van 7 km en dat ging dan weer erg vlot.
In een hele week maar 3 trainingen doen met een totaal van 20 km is wel te weinig, maar ja. Het moet nog leuk blijven ook, hé.

1 opmerking:

Jasper Jacobs zei

Dag els, leuk dat er nog rammers een blog hebben!!
Neem maar eens een kijkje op die van mij: www.bloggen.be/jasperjacobs en op die van andré
www.bloggen.be/andre_lafere

Veel loopplezier!!
Groetjes,

Jasper jacobs