zondag 10 februari 2008

Lenteweertje, maar de benen moeten ook mee willen.

Zo, dit weekend dus drie keer getraind in drie dagen. Vrijdag de sprintjes (zoals reeds beschreven). Zaterdag in 't park : beetje ingelopen en dan twee ronden mee met een klein groepje dat daar vaak komt. De spurtjes van de dag voordien zaten nog in mijn benen. Amai, na zo'n winterslaap... Twee parkronden in 35 minuten. (Twee ronden zijn net geen 6 km)
En dan vandaag dacht ik een rustige uurloop te doen, helemaal in mijn eentje op de Dijledijk.
Het is inderdaad een uur geworden, maar er kwam veel wandelen tussen. In totaal 41 minuten gelopen en de rest gewandeld. De bedoeling was immers meer om in dit mooie weer een uur buiten te zijn en flink stappen is soms prettiger dan lopen.
Ik heb dit weekend alleszins even veel kilometers gelopen als anders in een hele week.
Morgen wordt het dus vast en zeker een rustdag (maandag altijd trouwens).

2 opmerkingen:

karen zei

Dag tante Els! Leuk te lezen dat jij nu ook een blog hebt. En dan nog een over mijn nieuwe hobby. Wel, het is nog niet echt een hobby te noemen. Eerder een pijnlijke confrontatie met mijn extreem slechte conditie. Maar ik probeer dus te lopen. Na mijn eerste poging (bergaf) deden mijn schenen 3 dagen pijn. En nu ben ik niet meer gemotiveerd. Help!

els zei

Ja, beste Karen, zo'n nieuwe hobby is wel even wennen. Toen ik als 23-jarige begon met lopen, duurde het vele weken vooraleer ik één km aan een stuk kon lopen. Dus niet te snel opgeven. En in het begin zeker rustig aan doen, anders is de goesting snel over !