vrijdag 8 februari 2008

Het eerste lentegevoel en weer zin om er in te vliegen.

Vandaag was het een echte lentedag, en dat op 8 februari ! Van mij mag het, hoor. De winter duurt altijd veel te lang. Vanmiddag gestopt met werken, zodat ik in de middagzon kon gaan trainen. Fantastisch. In zo'n weertje voel ik me direct beter in vorm. Rustig naar de Nekker gejogd, waardoor ik sowieso een opwarming van 2,5 km had ; anders warm ik meestal veel te weinig op. En dan de piste op : 100 m, 300 m, 200 m, 400 m, 100 m. Ik had de hele piste voor mij alleen. Daarna rustig uitgelopen naar huis.
Nu men het hele weekend zo'n mooi weer voorspelt, zal het me niet moeilijk vallen om elke dag te trainen. Morgen duurloop ; kwestie van af te wisselen. Ik voelde die sprintjes al goed in mijn benen achteraf. Tot 300 m ging het goed, maar de 400 m, daar kom ik nog weerstand voor tekort. Ik weet het wel : ik moet meer reekskes trainen en niet zomaar een paar testjes doen...
In Wespelaar deden wij bv. 5 X (3 X 300) in 65"00. Traag ? Ja, maar het waren er wel 15 !

Geen opmerkingen: