zondag 17 mei 2009

Het roer omgegooid.

Zoals ik in mijn vorig bericht al meldde, heb ik de kilometers gelaten voor wat ze zijn.
Ik maakte er mij alleen maar nerveus in dat het altijd zo traag bleef gaan.
De mensen met wie ik in het park ga joggen, nemen nooit deel aan wedstrijden.
Zij kunnen er perfect mee leven dat de rondjes die zij lopen steeds in hetzelfde tempo worden afgewerkt.
Ik niet, ik wil nog steeds trainen met een doel voor ogen.

Deze week heb ik dus terug wat gespurt.
Ik wou eens testen of ik zou kunnen deelnemen aan het BK masters, zonder mij belachelijk te maken. Maar ... als je bijna twee jaar niet gesprint hebt, dan gaat dat niet zomaar ineens terug. In de rozentuin heb ik de test gedaan. Eerst met de fiets, met nieuwe teller, nagemeten.
De rechte lijn is dus echt wel 100 meter. Oei oei, ik had de indruk dat ik snel liep, maar de chronometer wees 18 seconden aan. Dat is veel te traag !
Help, waar is mijn snelheid naartoe ? Op zo'n kampioenschap moet je toch rond de 15 seconden kunnen, zelfs in mijn leeftijdscategorie.
De inschrijving voor het BK moet dit weekend binnen zijn.
Ik kan dus niet inschrijven voor de 100 of 200 meter. Ik zou daar nogal een stuk achteraan komen.
Maar omdat ik er wel opnieuw bij wil zijn, heb ik me ingeschreven voor discuswerpen.
Vreemd ?
Nee hoor. Zo vreemd is duscuswerpen niet voor mij.
Bijna niemand weet het, maar ik heb al jàren een eigen oefen-discus.
Veel heb ik er echter nooit op getraind, omdat de looptrainingen te veel tijd in beslag namen.
Ik werp de discus uit stand, dus zonder te draaien.
Vroeger haalde ik 18 meter. Voor echte discuswerpers is dat natuurlijk niet ver. Maar ik hoop dat ik dat nog haal.
In ieder geval gaat zo'n werpwedstrijd er veel gemoedelijker aan toe en valt het alleen voor de andere werpsters op dat je niet ver gooit. Bij het lopen valt het IEDEREEN op als je een eind achter de rest aankomt.
Ik ben nu bij de oudsten van mijn categorie.

Bij het Vlaams Kampioenschap, in september, zal dat anders zijn. Dan ben ik een piepjonge vijftiger (!)
Dan zal het moeten gebeuren...
Ik heb dus nog een paar maanden tijd.

Geen opmerkingen: