zaterdag 30 mei 2009

Dit weekend : duizenden Belgen actief in de atletieksport !


Morgen gaan er zo'n twintigduizend mensen starten in de 20 km van Brussel.
Ik wens ze allemaal veel succes. Diegenen die goed tegen de warmte kunnen, zullen een groot voordeel hebben. Want het wordt warm !
Een prachtig zomers weekend.
Maar wat ben ik blij dat ik besloten heb om toch maar niet deel te nemen. Ik denk dat ik de eindstreep nooit zou halen, in zo'n 25 ° C ....

In Sint-Niklaas vinden de kampioenschappen Masters plaats.
Voor spurters en werpers is het nu wel het ideale weer.
Zullen er opnieuw records gebroken worden, door mijn clubgenoten ?
Vandaag en morgen gaat het echter niet om records, maar om de gouden plak.

Ik weet niet hoeveel clubgenoten er ingeschreven zijn. Meestal zijn dat er niet erg veel.
Niet iedereen is actief op de piste. En niet iedereen zit in bloedvorm op het juiste moment.
Ikzelf ga deelnemen aan het discuswerpen...
Hopelijk werp ik de schijf iets verder dan 10 dagen geleden op de Nekker.

En ... natuurlijk vind ik het jammer dat ik nog geen loopnummer kan meedoen ; juist nu het zo'n schitterend weer is.
Maar goed, ik ben er toch bij.
Vorig jaar, rond deze tijd, deed ik alleen maar voorzichtige wandelingetjes van enkele minuten...!

Geen opmerkingen: