dinsdag 7 april 2009

Zaterdag de 10 km van Mechelen

Ja ja, zaterdag is het weer zover : de 10 km van Mechelen staat op het programma. Een mooie jogging langs de oevers van de Dijle.
En hoe zit het met mijn voorbereiding ?
Ach, het kon slechter.
Ik heb wel al drie weken wat last van mijn hamstring, zodat ik niet voluit heb kunnen trainen. Anders had ik zeker meer kilometers in de benen.
Maar ik ken dat al : in Mechelen is het altijd iets : vorig jaar die hernia, die de kop op stak. Het jaar voordien : zo snikheet dat ik, met een hoofd als een boei, moest opgeven na drie kilometer : geen lucht meer en te snel gestart...
Het jaar daarvoor : enkel maar getraind op sprint, zodat 10 km wel hééél ver was.

De weergoden voorspellen voor zaterdag : zo'n 14°C, wisselende bewolking met kans op regenbuien, en weinig wind (dat laatste vind ik heel belangrijk op de dijk).
Ooit heb ik de laatste kilometers van de 10 km van Mechelen in echt stormweer moeten lopen ; terwijl de eersten van de koers nog in mooi weer waren aangekomen.
Dat komt ervan als je twintig minuten later aankomt dan de eerste...
Aprilse grillen.

Geen opmerkingen: