zaterdag 11 april 2009

Vrolijk Paasfeest !

Wat doe je met Pasen, als je al lang niet meer gelovig bent, en als de klokken van Rome niet meer komen ? Je luistert naar de Mattheüs-passie van Bach en automatisch kom je toch in de sfeer...
Mooi.

(Er klopt iets niet met mijn blog. Het berichtje van dinsdag heeft geen datum meegekregen en dat van gisteren, daar staat nu 'dinsdag' boven. En vandaag is het niet zaterdag 11 april, maar zondag 12 april. Vreemd.)

Hoe is het ondertussen afgelopen met de 10 km van Mechelen ?
In één woord : slecht.
Ik voelde al van bij de eerste stap dat het niet draaide. Maar ja, je denkt dan dat het na een paar km wel zal beteren.
Als lopen zwoegen wordt, is de lol er snel af.
Aan de 5 km zat ik al aan 29 min. . En onder het uur eindigen, vond ik een absolute must. Ik dacht : eens we Muizenbrug over zijn, hebben we rugwind en dan zal het wel beter gaan. Maar niks daarvan.
Op 6 km besloot ik de pijp aan Maarten te geven.
Maar hoe geef je op als het één grote ronde is ? Gewoon verder stappen en wat lopen, en iedereen laten passeren, tot je de kleedkamers bereikt.
Weer een jogging om snel te vergeten.
Het enige leuke eraan was dat ik eindelijk nog eens wat clubgenoten heb gezien.
(hoewel er opvallend minder waren dan andere jaren. En onze fotograaf moesten we ook missen want die is op stage).
Hoe moet het nu verder ?
Ik hoop dat mijn volgende jogging wat beter gaat ; want anders moet ik mijn loopschoenen alsnog in de wilgen gaan hangen.
De wandelsport is ook een mooie sport (?!)
Die heb ik gisteren ruimschoots beoefend.

2 opmerkingen:

Nancy Schacht zei

Niet wanhopen, de ene dag is de andere niet!!
Toffe blog om te lezen trouwens!
Groetjes,
Nancy
www.bloggen.be/schacht

els zei

Bedankt voor het opmonteren.
Zo heb ik meteen ook een mooie blog ontdekt van een loopster.
Altijd interessant om te lezen wat anderen zoal trainen...