woensdag 22 april 2009

Oosterse dans




Gisteren heb ik de leukste les van de voorbije jaren gevolgd.
Ik had me ingeschreven voor een cursus "Oosterse dans".
Dat wilde ik al jaren doen, maar telkens gingen de looptrainingen voor. Nu niet meer.
En eindelijk kon ik dus zo'n cursus gaan volgen.
Fantastisch.
Nu heb ik vroeger ook wel een beetje aan ballet gedaan, maar dat is een eeuwigheid geleden.
Ik ben nog wel een beetje soepel van nature, doch vandaag blijkt duidelijk dat er bepaalde spiertjes in mijn lijf zitten waar ik het bestaan absoluut niet van vermoedde.
We waren met een groepje van twaalf vrouwen. De leeftijden varieerden van jong tot oud. (ik was nog niet de oudste). Het waren wel allemaal tamelijk slanke vrouwen die er zich wilden aan wagen. Waarschijnlijk omdat de aandacht bij deze dans nogal naar de buik en de heupen gaat.
De sjaal met belletjes, die rond de heupen van de buikdanseres wordt gebonden, dient eigenlijk om goed de ritmische bewegingen te horen.
Het was niet zo makkelijk ! 't Is niet zomaar wat met je heupen wiegen, nee nee.
Probeer bv. maar eens je bovenlichaam heen en weer te bewegen of van voor naar achter, terwijl je onderlichaam perfect stil staat (en omgekeerd).
De bedoeling van die dans is natuurlijk dat het er zeer sensueel uitziet.
Maar dat was bij ons niet bepaald het geval !
Je had ons moeten bezig zien.
Gelachen dat we hebben.
We zullen allemaal nog erg veel moeten oefenen, willen we hiermee mannen verleiden...(want die dans is eigenlijk een verleidingsdans, afkomstig uit Egypte.)
Ongelooflijk plezant !
Naar het schijnt is het buikdansen zo fel in de mode gekomen door Shakira.
Ja, die kan er wel wat van.
"My hips don't lie."