maandag 8 september 2008

Zeven kilometer

Sinds woensdag had ik niets meer gelopen. Dus ik was er gisteren (zondag) op gebrand om weereens een trainingske te volbrengen in het park. Het zag er nogal zwaar bewolkt uit toen ik mijn ogen opende. Pff, wat een weer. Maar slechts twee trainingen op een hele week, dat is al zo vreselijk weinig, dus deze mocht ik echt niet missen.
Dan is het probleem : wat trekt men aan om te lopen in dit weer ?
15°C : dat gaat nog wel in short en t-shirt. Liever iets te koud dan te warm. Van het lopen krijg je het wel warm. Het was een goede keuze. Het ging zeer vlot, in de motregen.
Ik kon het loopgroepje makkelijk volgen gedurende twee ronden. Eigenlijk had ik best nog wat verder gekund.
Twee ronden + een kilometertje uitlopen. Dat maakt dus : zeven kilometer zonder moeite.
Verder hoeft niet. Nu ga ik het telkens wat sneller trachten te doen.
Want ik was nu wel tevreden met 35 minuten op 6 km ; maar vroeger kon ik dat in 32'30". En dan verloor ik al veel t.o.v. één ronde (die ik in minder dan 15 min. deed).
Het eeuwige probleem : snel lopen én je snelheid behouden op een langere afstand.
Daarvoor moet je dan weer weerstand trainen natuurlijk.
Want wat men ook beweert : met alleen maar kilometers lopen, word je nooit snel.

Geen opmerkingen: