maandag 22 september 2008

Eindelijk zelf nog eens meegedaan.

Het was al van 12 april geleden dat ik een wedstrijd had meegelopen (joggings meegeteld).
Dus nu werd het echt wel tijd. Zondag zou ik eindelijk aan een jogging/stratenloop deelnemen : die van Boortmeerbeek. We hadden een schitterend zomerweertje. Er heerste een gezellige sfeer en ik heb vele oud-trainingsmakkers van vroeger bij Wesp.AC. teruggezien. Dat was jaren geleden.
Getraind of niet getraind. Ik zou wel zien wat ik ervan bakte.
Je kon er 3,5 km doen of 7 km of 10,5 km. De 3,5 km leek me het beste, maar Patrick overtuigde me om toch maar de 7 km te doen. Ik zag Else en Berna aan de start, die me beiden op het hart drukten om niet te snel te starten (mijn klassieke fout in crossen...)
Ik startte dus braaf achter hen. Maar het duurde niet lang of ik moest ze laten gaan. Bleek dat het toch nog te snel was voor mij. Na de eerste ronde (3,5 km) kwam ik in 18'30" door. Maar dan was het beste er af. Warm dat het was ! Waar was ik nu aan begonnen ? Opgeven ? Nee, gewoon wat trager lopen en je komt er wel. Pfff, ik heb drie keer gestapt in plaats van te blijven lopen. Uiteindelijk kwam ik aan in 38'13", ver achter Else en Berna. Bij de vrouwen blijk ik toch nog 15e van de 30 te zijn geworden. De tijd valt ook nog mee, maar volgens mij was het wel wat korter dan 7 km...
Joris Philips, die in de 10 km van Mechelen nog de rode lantaarn droeg, had me bijna ingehaald.
Proficiat, Joris.
De rest van het weekend zat ik eveneens met mijn gedachten bij de atletiek.
Vrijdag bij Eline, die een aanval deed op het clubrecord op de 1000 meter (pupillen). Ze heeft het clubrecord, jammer genoeg, niet kunnen pakken ; gewoon omdat ze geen tegenstand had en geen haas. Het was ook een scherp record : onder de 3'30".
Zaterdag deed André een aanval op het Belgisch record 800 meter bij M45. En hij is er wel in geslaagd. Een leeftijdsgenoot van mij, die de 800 meter in minder dan twee minuten loopt !
Wooow.
(Zie op de site : ramatletiek : informatie - links - blogs...)
Ik heb ook wel eens Belgische records gehaald, maar dat was dan in nummers waar ik de pionier was : het polsstokspringen en de steeple...

Geen opmerkingen: