woensdag 18 juni 2008

Hoy hoy, ... eindelijk gelopen.

Vandaag kon ik me niet meer bedwingen.
Ik moest en zou in het park gaan proberen om te lopen.
Niets forceren natuurlijk. Niet met het loopgroepje mee.
Nee nee, rustig in mijn eentje uitproberen wat ik er nog van kon.
Eerst wat aarzelende stapjes in een laag tempo.
Het ging wonderlijk goed !
Hoera.
Nu echter niet overmoedig worden...
Niet ineens een ronde van drie kilometer willen doen.
Want ik was wel bang dat ik het misschien achteraf zou bekopen.
Acht minuten aan een stuk heb ik gelopen. Dan rustig gestapt. Daarna drie minuten gelopen. Weer gestapt. Daarna nog één minuut gelopen. En nog een mooi wandelingetje via de rozentuin om af te sluiten. Heerlijk.
Dat maakt dus : twaalf minuten gelopen. In dat tempo moet dat ongeveer 2 km geweest zijn.
Mijn vorige training vond plaats op 17 april. Dat is twee volle maanden geleden !

Gisteren dacht ik naar de piste te gaan om mijn loopvriendinnen nog eens te ontmoeten. Maar als je niet eens de opwarming kan meedoen, dan sta je daar ook maar te koekeloeren. Nu weet ik dat ik toch al een eindje zal kunnen meelopen. Dus : volgende dinsdag misschien.

Geen opmerkingen: