donderdag 12 juni 2008

En het werd zomer ...

Een rare titel, als je weet dat het vandaag nat en koud is buiten.
Maar ik bedoel : voor mijzelf wordt het nu eindelijk zomer.
Ik ben in een zonnig humeur.
Want ik ben officieel gezond en fit verklaard.
Dat betekent dat ik terug mag lopen.
Na acht weken complete rust zal dat wat geven...

De zenuw in mijn rug, die gekneld en geïrriteerd was, heeft zich goed hersteld.
Het heeft wel tijd nodig gehad, maar het is dan toch uit zichzelf goed gekomen. Achteraf bekeken, ben ik blij dat ze het niet zomaar direct hebben geopereerd. Want naar het schijnt zijn er veel mensen die na zo'n operatie toch ook nog pijn hebben... , na een maandenlange revalidatie !

Wat er op deze "loop"blog nog kan komen, weet ik niet. Voorlopig geen heldendaden, supertijden, horden, steeple, verspringen, hinkstapspringen, enz.
Alleen maar over rustige joggingskes schrijven ? Tja, we zien wel.
Wie had er nu gedacht dat ik na het starten van een loopblog meteen buiten strijd zou zijn ? Ik die zelden of nooit geblesseerd was.
Vroeger dacht ik weleens : als ik niet meer kan lopen, kan ik nog altijd het discuswerpen beoefenen. Ook een mooie sport. Maar met mijn hernia lijkt discuswerpen zeker niet aan te raden ; want dan heb je een onnatuurlijke draaiing en belasting van je onderrug.
Nee, het enige dat nog mag, is mooi rechtdoor lopen.
En nooit meer overdrijven.

Geen opmerkingen: