maandag 7 april 2008

Toch een beetje nerveus...

Al enkele jaren sukkel ik met rugpijn. Alleen als ik loop, heb ik geen pijn, maar een mens kan natuurlijk niet de hele tijd blijven lopen. Het is begonnen in het laatste jaar dat ik bij Roba was aangesloten. Ik herinner mij dat nog heel goed, omdat ik toen voor de interclub nog het verspringen voor mijn rekening heb genomen (in de Nekker, jawel, tegen o.m. Ram). Met zeer veel rugpijn deed ik toen verspringen.
Waanzin !
Ik dacht : ach, ik negeer de pijn en ik spring gewoon zoals anders. Maar natuurlijk is dat volstrekt onmogelijk. Ik haalde toen zelfs lang geen vier meter. En 4 meter vind ik toch wel een grens om nog over "ver"springen te kunnen spreken.
Nu, drie jaar later, weet ik dat het Hernia is, en dat daar weinig aan te doen is.
Morgen moet ik naar de dagkliniek en daar gaat men mij een "transforaminaal wortelblock" toedienen. Dat is een injectie,... niet met cortisone.
Ik ben er aardig zenuwachtig voor. Naar het schijnt, gaat het de hele namiddag duren. En voor een chauffeur moest ik ook zorgen, want je krijgt er een totaal "voos" been van en je kan dus niet op eigen kracht naar huis rijden.

Ik hoop dat ik woensdag gewoon terug kan lopen. En dat mijn rugpijn dan weer voor enkele maanden weg is.
En dan : op naar de 10 km van Mechelen. Zaterdag. (Zie site RAMatletiek).
Ik hou het weerbericht nauwlettend in de gaten.
Zo heet als vorig jaar wordt het zeer zeker niet !
Ik denk dat we ideaal loopweer krijgen. Maar eerst dus, morgen, met een klein hartje naar de dagkliniek....

Geen opmerkingen: