zaterdag 1 maart 2008

Het jaarboek.

Het jaarboek 2007 van de Belgische atletiek is weer verschenen.
Daar staan alle goeie prestaties in van atleten, in alle piste-disciplines, alle uitslagen van kampioenschappen, enz, enz.
Elk jaar is het de bedoeling om als atlete in dat boek te geraken. Want dat betekent dat je op één of meerdere nummers toch behoorlijk hebt gepresteerd. Je kan daar ook je tijden vergelijken met leeftijdsgenoten. Want vergelijken met twintigers, dat doe ik best niet meer...
Vorig jaar was voor mij een jaar van veel rugpijn.
Daarom mocht ik mijn favoriete nummer, het verspringen, niet meer meedoen. Lopen heb ik nog kunnen doen, maar ik heb zeer weinig wedstrijden meegedaan.
Eens kijken in dat dikke boek :
Bij W45 (= women45) : de 9e beste van België op de 800 m en de 7e op de 1000 meter. Op de 2000 steeple de eerste en enige (bijna geen enkele vrouw durft de steeple aan en/of geraakt over de balken).

En op de 4 X 100 staan we bij +35 op de twaalfde plaats met RAM. Niet slecht, voor een ploegje dat daar nooit op traint en waar eigenlijk maar twee van de vier echte sprintsters zijn ...
Bij de mannen staat André Lafère (RAM) op de eerste plaats op 800 m ! (M45)
En ik zie dat Omer Van Noten (ondertussen M60), vroegere clubgenoot, ook nog steeds in goede doen is. Hij staat nummer één op de 1500 m en op de 3000 m.... En Herman Peeters bij de M65 ... (mijn vroegere trainer).

Bij hamerslingeren vind ik onze clubgenote, Kathleen De Wolf, op nummer één ...
Ge moet het maar doen.
Kathleen slingert de hamer 43,74 meter ver ! (Het voordeel van alle nummers eens zelf uit te proberen, is dat je je iets kan voorstellen bij zulke prestaties. Ikzelf heb ook eens een hamer weggeslingerd en ik kwam aan geen 15 meter... Niet meteen mijn specialiteit, dus. -) )
Er staan nog veel andere clubgenoten in het boek ; veel te veel om hier allemaal op te noemen.

Geen opmerkingen: