maandag 3 maart 2008

10 kilometer.

Van de voorziene jogging in Putte-Grasheide is gisteren niets in huis gekomen, maar ik heb wel 10 kilometer gelopen op de Dijledijk.
Dat is iets verder dan ik gewend ben. Het ging bijzonder vlot tot aan de vijver voorbij Muizen-brug. Ik had dan ook flink wat rugwind tot daar. Dus : de laatste vijf kilometer in tegenwind ! Wat een verschil. Enfin, het viel wel mee. Alleen de laatste kilometer protesteerden alle gewrichten in mijn benen.
En ik ben er vandaag zowaar een beetje stijf van.
Tegen de 10 km van Mechelen moet ik zeker nog wat vaker kilometers trainen.
Het doel is om toch onder de 55 minuten te finishen. Er hangt ook veel af van het weer op die dag.
Vorig jaar was het die hete dag in april (toen ze de marathon van Rotterdam hebben stilgelegd wegens de hitte) ; toen heb ik gewoon na 3 km opgegeven... Met een hoofd als een tomaat.
Niet te doen !
Ik kan al beter tegen de warmte dan vroeger, maar trop is te veel.
(Op de foto : Dijle, spoorwegbrug, Hanswijkkerk : bij dit uitzicht zit ik aan mijn laatste kilometer...)

Geen opmerkingen: