zondag 16 maart 2008

1000 meter

Vrijdag heb ik een vrij hoopgevende 1000 meter gelopen op de dijk.
Mijn conditie blijkt beter dan ik had verwacht rond deze tijd van het jaar.
1000 meter in 4'15.
De tweede 1000 m was nog in 4'45.
Gisteren vertrok ik voor nog eens een training van 10 km, maar toen leek mijn vorm helemaal weg (waarschijnlijk nog melkzuur in mijn spieren van de dag voordien). Het draaide van geen kanten.

Ik ben snel van gedachte veranderd en heb wat spurtjes geprobeerd. Oh hemel, met al die kilometers van de voorbije weken is mijn sprintsnelheid natuurlijk weer verdwenen. Dus moet ik de komende weken terug wat meer op snelheid en weerstand trainen, want het hoofddoel is toch de piste in de lente en de zomer.
De 10 km van Mechelen op 12 april : dat is maar meelopen, omdat het van onze eigen club is en omdat dat ook eens leuk is, zo'n jogging in groep.
Het serieuze werk komt echter daarna...

Geen opmerkingen: