woensdag 6 januari 2010

Eindelijk goed nieuws.

Het nieuwe jaar heeft voor mij een mooie verrassing gebracht.
Mijn blessure is weg.

Nu kan ik er in vliegen. Vol goede voornemens voor dit jaar.

Terwijl ik vorig jaar op 6 januari nog geen enkele kilometer had gelopen, heb ik nu al vier trainingen achter de rug. Zaterdag 5 km, zondag 5 km, dinsdag 4 km en vandaag 50 minuten gelopen. Geen idee hoeveel kilometers dat waren op 50 minuten, maar het ging vlot. Ik had er makkelijk een uurloop van kunnen maken. Doch je moet niet overdrijven op zo'n slechte ondergrond (sneeuw en ijs) en na zo'n lange rustperiode.

Als alles zo goed blijft gaan, moet ik er terug kunnen staan tegen het provinciaal kampioenschap in februari. Dat zou ik graag meelopen, omdat het in Mechelen plaats vindt.

En daarna wordt het verder opbouwen naar het pisteseizoen toe.
Wat ik nog aan snelheid over heb, kan ik pas uittesten als de sneeuw weg is.
Voorlopig moet ik gewoon weer een basis leggen : dus kilometers lopen in een gelijkmatig tempo. Dat kan nooit kwaad.
Ik sta te popelen om te testen hoe snel ik nog een 600 of een 1000 m kan lopen.
't Zal in 't begin zeer zeker tegenvallen, maar je kan zoiets wel snel terug opbouwen.
Na al mijn gezeur, de voorbije maanden, zie ik het nu eindelijk weer helemaal zitten.

Een nieuw jaar en nieuwe moed.

1 opmerking:

Nancy zei

Da's goed nieuws!! Het jaar goed begonnen!
Groetjes.
Nancy