zaterdag 14 november 2009

Rust

Over het lopen heb ik dezer dagen weinig te vertellen.
Ik heb het internet afgezocht naar oefeningen voor de hamstrings en ik heb de raad van Hilde opgevolgd om ijs te leggen.

Donderdag deed ik voorzichtige stretch-oefeningen, specifiek voor de hamstrings. En vrijdag stond ik, voor het eerst sinds lang, op zonder die vervelende pijn in mijn been.
Zou dat door die stretch-oefeningen komen ?
Ik stond altijd zeer argwanend tegenover strek-oefeningen. Je kan er namelijk alles nog erger mee maken, als je het niet op de correcte wijze doet.
Nu heb ik al een volledige week niets gelopen, geen meter.

't Wordt tijd om er terug aan te beginnen.
Is het te vroeg ? Maar hoe lang moet je dan wachten ?
Volgende week ga ik maar weer een beetje joggen. Ik hoop dat de pijn niet meteen weer terugkomt...
Ik las dat een verrekking na een paar weken genezen is. Bij een spierscheur duurt het veel langer, maar dat was het bij mij zeker niet, want als je met een scheur zit, kan je gewoon geen stap lopen.
Verontrustend : als het blijft duren, kan het om een zenuw gaan, en dat kan dan weer van de rug afkomstig zijn. Mijn hernia van vorig jaar zat wel aan de andere kant.
Zou een hernia zomaar van rechts naar links kunnen verschuiven ?
Er kan er wel eentje bijkomen.
Pieker pieker.
Voorlopig nog niet in paniek schieten, is de boodschap.

Geen opmerkingen: