donderdag 9 juli 2009

Intervaltraining

Dinsdagavond stond er nogal een stevige wind, maar verder vond ik geen uitvlucht om de clubtraining over te slaan.
Dus begaf ik mij vol goede moed naar de Nekker.
Wat er op het programma stond, was dan nog een kolfje naar mijn hand : 8 à 12 ronden : snel in de rechte lijn en verderjoggen in de bocht.
Maar het was wel meer dan ik gewend ben : 8 ronden, dat zijn 16 versnellingen.
We besloten om 10 ronden te doen en we liepen onze 100 m in ongeveer 20".
TWINTIG rechte lijnen (en ik had de indruk dat die langer waren geworden dan vroeger !)
Na de training waren we weer heel tevreden over onszelf.

Maar het zat wel in mijn lijf. Ik heb er de hele volgende dag van moeten bekomen.
Wat een geluk dat ik op woensdag mijn vrije dag heb.
En de duurloop van woensdag liet ik maar voor wat hij was.
Dat zou teveel van het goede geweest zijn.
Op mijn gezegende leeftijd heeft een mens al wat meer tijd nodig om te recupereren...

Geen opmerkingen: