zondag 12 juli 2009

I'm back !

Hoera hoera, ik ben er terug bij !


Na al de ellende van vorig jaar en na de moeizame wederopbouw, heb ik gisteren mijn wederoptreden op de piste gedaan.

In Aartselaar stond er een 300 meter op het programma en dat leek mij de geschikte afstand om mee te beginnen.
Het weer was wat wisselvallig maar de temperatuur viel goed mee. Alleen stond er wel veel wind, en de rugwind blies net in die ene bocht die we niet moesten lopen...
Wat een zalig gevoel om weer de spikes aan te binden. Wat bij anderen een doodnormale handeling is, had bij mij nu bijna iets magisch. Het hele ritueel van opwarmen, sprintjes trekken, stretchen. Hé hé. Ik kan het niet uitleggen, dat gevoel. En in de buurt van de start natuurlijk de obligate trainers en "kenners" die hun zegje aan 't doen waren. Daar hoor je wat...(!)

Maar de 300 m dus :
Ik wist dat mijn pure snelheid nog niet was wat ze moest zijn, maar met mijn weerstand (=snelheid op een langer stuk volhouden) zat het snor.
Dus : alles geven van in het begin en volhouden.
Mijn twee concurrentes startten erg snel, maar er viel geen noemenswaardige kloof. In de bocht kon ik ze wat bijbenen, want ik had de binnenbaan en dus de kortste bocht. In de laatste rechte lijn gaf ik nog alles wat ik in mij had. Ik viel niet stil (Dat is het grote verschil tussen een 300 en een 400. Een 400 is echt "harken" op het einde, .... en "sterven".)

Ik hoopte op een tijd van om en bij de 55". En ik had 54"12.
Dat is weliswaar mijn slechtste tijd ooit op deze afstand, maar ik was de koning te rijk.
Over enkele weken sta ik met die tijd, bij 50+, meteen in de Belgische TOP VIJF.
En ik ga er natuurlijk nog wat af doen.
Wat dacht je ?

Dit was maar een begin.

Here I come !

Geen opmerkingen: