zaterdag 2 augustus 2008

Hoogdagen voor de sport.


Volgende week is het zover. Het belangrijkste sportevenement van de wereld komt eraan : de Olympische Spelen.
Vooral voor de individuele sporters...
Ik kijk er al naar uit.
De atletiek begint pas op 15 augustus, maar de eerste week vallen er ook mooie sporten te bekijken : zwemmen, roeien, turnen, enz.
Ik zal veel meer uren voor de tv doorbrengen dan ik gewend ben. (normaal kijk ik lang niet elke dag tv.... Er is niet veel boeiends te zien meestal. En we hebben dan nog belgacom-tv : vooral om Eurosport en Arte te krijgen... en voor het draadloos surfen, dat je erbij kreeg.)
De tweede week is er dus atletiek. Het speelt zich allemaal 's nachts en in de namiddag af.
Bij atletiek beperk ik me niet tot de finales. De reeksen zijn het boeiendste. Van welke landen ze dan allemaal komen meedoen. Ik weet niet of het nu nog zo is, maar vroeger was het altijd zo dat als een land maar één sporter stuurde naar de O.S., de limiet helemaal niet moest gehaald worden. Kwestie van zoveel mogelijk landen te laten meedoen (de olympische gedachte : deelnemen wàs belangrijker dan winnen.) En dan kon je weleens iemand een 100 of een 1500 zien lopen in een tijd die je zelf ook kon. Grappig.
'k Ben benieuwd wat het deze keer gaat worden.
Spanning en sensatie verzekerd.

Geen opmerkingen: