donderdag 10 januari 2008

De woensdagtraining

De training van gisteren moest kort en efficiƫnt zijn. Dus geen kilometers in het park gedaan, maar 's middag de dijk op. Wat opgewarmd en dan een 1000 meter gelopen. Oei, oei, daar moet nog veel af tegen de zomer. Ik zat een eind boven de 4 minuten en dat moet binnenkort toch wel rond de 4 minuten of net eronder. Na een paar trainingen op die afstand zal dat wel weer wat beter gaan... Daarna nog een 500 meter gedaan (met tegenwind) en dat ging in net 2 minuten. Als ik dat dus wat langer kan volhouden, komt het in orde. De 500 meter op zich moet eigenlijk in 1.40. Dat is altijd zo'n streefdoel voor mij : zo lang mogelijk elke 100 meter in 20 seconden. Maar dat lukt in het beste geval tot 600 meter : = 600 m in 2 minuten ! Ik zal nog veel moeten oefenen, ik weet het. Maar ik zie het wel zitten (tenminste : toch elke keer dat het mooi weer is).

Geen opmerkingen: