maandag 7 januari 2008

Snelheid of uithouding ?

De hamvraag : wanneer is iemand te oud om op de piste op pure snelheid te trainen ?
Waarom spookt die vraag door mijn hoofd ? Wel, nu was ik blij dat ik eindelijk eens terug ECHT getraind had dit weekend (= snelheid). Ik vertel dat aan mijn collega-loper, en prompt vraagt die mij waarom ik in hemelsnaam op mijn leeftijd nog zit te spurten. ?!?!?!!!!!
Ik heb er de rest van de dag over zitten piekeren. Moet ik nu gewoon gaan joggen ? Maar dan kan ik elke pistewedstrijd wel vergeten. Stratenlopen ? Heb ik 15 jaar geleden allemaal wel gehad. Zo leuk is dat nu ook weer niet. Weer die tweestrijd aan het begin van een nieuw loopseizoen.
Maar, ik kwam opnieuw tot het besluit : het is de hele atletiek die mij aanspreekt : verspringen, discuswerpen, horden, die hele sfeer errond (leg dat maar eens uit). Nee, voorlopig laat ik de baanatletiek nog niet zomaar schieten... Waarom zou ik ?
En, trouwens, ik ben nog geen vijftiger, hoor, Geert.

Geen opmerkingen: