zondag 21 februari 2010

Discriminatie bij de winterspelen.

De Olympisch winterspelen in Vancouver zijn nu een week bezig.

Prachtige beelden hebben we al te zien gekregen.

Skiën, schansspringen, schaatsen, langlaufen, ...

Toen ik zo naar het schansspringen aan 't kijken was, vroeg ik me af waarom er in deze discipline geen vrouwenwedstrijd is. Zijn er gewoon geen vrouwen die zich geroepen voelen om aan schansspringen te doen ? Dat zou me ten zeerste verbazen, als je ziet dat ze al die andere halsbrekende toeren wèl uithalen.

Ik zocht het op. En, jawel, hoor. Er zijn wel degelijk vrouwelijke schansspringers. Zij zijn zelfs met een delegatie naar Jacques Rogge gestapt en hebben gevraagd om het schansspringen voor dames dit jaar aan het programma toe te voegen.

Zij werden door Rogge wandelen gestuurd.

Mooie Belg.

Geen opmerkingen: