zaterdag 20 februari 2010

Intervaltraining

Vandaag heb ik een echte intervaltraining gedaan.
Dat was heel lang geleden !
Acht maal 300 meter op de piste, in een regelmatig tempo. (nee, ik verklap de tijd niet)
Het was nog niet al te snel, maar 't waren er dan toch acht, met maar 100 meter rust ertussen.
Dat moet wel wat trainingseffect geven. Ik voel het alleszins goed in mijn benen, dat ik wat meer heb gedaan dan ik gewend ben.
De bedoeling is dat ik binnenkort een redelijk tempo kan aanhouden over meer dan een halve kilometer. Dan zal ik op de piste kunnen deelnemen aan de middellange afstanden.

Ik noteer altijd al mijn trainingstijden, in kolommetjes. Dit jaar heb ik voor het eerst bewust geen kolom voorzien voor 100 m en 200 m ; gewoon om niet in de verleiding te komen om op pure sprint te gaan trainen. (Sprint heeft mij in 2009 een maandenlange blessure bezorgd.)
En, ik weet niet hoe het met andere atleten zit, maar zelfs op training streef ik vaak een persoonlijk record na... Ik kan het niet laten.
Ik vergelijk wel enkel nog met mijn tijden als master, want de tijden van toen ik rond de 30 was, liggen natuurlijk definitief buiten bereik.

Geen opmerkingen: