vrijdag 26 december 2008

Van oud naar nieuw...

Vandaag heb ik mezelf een mooi eindejaarsgeschenk gegeven : splinternieuwe loopschoenen !
Na zo'n 1600 km gelopen te hebben met het zelfde paar, was elke demping er wel uit en werd het de hoogste tijd voor nieuwe schoenen. Ik was heel tevreden over de oude "New Balance", dus vroeg ik gewoon naar net dezelfde. Maar natuurlijk had men er weer een nieuw modelletje van gemaakt. Elke loper kan ervan meespreken : je hebt eindelijk je ideale schoenen gevonden ; dus je wil dezelfde, maar men moet er persé toch altijd weer iets aan veranderen.
Ik ben de nieuwe schoenen vandaag al gaan uittesten op de dijk en ze zitten fantastisch. Soepel en licht.
Ik liep er zowaar meteen mijn beste 1000 meter van na de rugperikelen mee. Maar dat kan ook aan de felle rugwind gelegen hebben... Haha.
En nu : op naar nieuwe records.

1 opmerking:

Anoniem zei

1600 km met eenzelfde paar schoenen ? Dat moet een absoluut record zijn.

Er wordt aangeraden met de gewone trainingsschoen max 1000 km af te leggen en ze dan nog te gebruiken voor wandelingen.

Succes in ieder geval met je nieuwe schoenen, maar denk er wel aan dat je in het park max 30 km per uur mag lopen !