zaterdag 12 mei 2012

Hoera ! Driewerf hoera !


De nieuwe matras is er !
Al drie nachten heb ik heerlijk geslapen.
Ik heb de indruk dat ik maanden slaap in te halen heb.
De laatste tijd kreeg ik 's nachts vaak kramp in mijn voeten en benen, als ik mij ook maar een beetje durfde te rekken.
Dat was vanaf de eerste nacht op de nieuwe matras gedaan.

Nu hoop ik dat de rest van mijn rugproblemen ook opgelost geraken.
Mijn tussenwervelschijven kunnen nu tenminste recupereren tijdens de nacht.
Misschien gaat dat rare gevoel in mijn benen en voeten dan ook weg, en kan ik terug normaal lopen.

Voor een rugpatiƫnt is een goeie matras uiterst belangrijk.
Wat mij verbaasde was dat de kinesiste in de winkel mij de superzachte matras aanraadde. En vroeger dachten de mensen dat je hard moest liggen. Ze legden er soms zelfs nog een plank onder ook.
Een lichte persoon moet een heel zachte matras hebben. Je zakt daar op bepaalde punten heerlijk in, maar je ruggengraat blijft mooi recht. En je voelt zo dat het steun geeft.
Ik slaap meestal gewoon in ruglig.
Die manier van slapen noemt men "het lijk".
Echt waar. Heb ik gelezen op rugweb.
Een zwaarwichtig persoon heeft een harde matras nodig. We hebben er nu dus twee verschillende gekocht. Patrick schijnt geen verschil te voelen. Als je geen last hebt van je rug, kan je overal op slapen. (zoals ik vroeger).

Uitgerust (en niet geradbraakt) aan je dag kunnen beginnen ; wat is dat fijn.





Geen opmerkingen: