woensdag 14 oktober 2009

Gelopen in het park.

Gisteravond wel naar de club afgezakt, maar niet getraind.
Alleen maar wat truitjes gepast en wat bijgepraat met een paar clubgenoten.
Dus, vandaag was dan mijn wederoptreden.
Ik was van plan om zeker twee ronden mee te lopen (=6 km) en dat is gelukt.
De eerste ronde ging heel vlot, maar met de tweede had ik al wat meer moeite. Gelukkig liep ons groepje maar zo'n 10 km/u, dus dat moest ik toch wel kunnen volgen, vond ik.
Even op de tanden bijten, en op 't einde ging het alweer beter. Dat is het voordeel van in zo'n groepje mee te lopen. Als ik alleen was geweest, had ik vanaf de vierde km zeker even gewandeld...
Maar een veldloop is meestal zo'n vier à vijf kilometer. Dus die afstand moet je vlot aankunnen.
En de verrekking in mijn hamstring ?
Mm, ik dacht dat ze helemaal weg was, maar er zit nog steeds "iets".
Voorlopig dus alleen maar joggen, en geen enkele versnelling lanceren.
Rustig weer opbouwen.
't Is niet van nul beginnen, maar het scheelt niet veel.
Geen nood, ik heb een hele winter tijd.
Het doel is toch altijd weer de piste in het voorjaar en de zomer.
Het is zaak om in de winter niet stil te vallen en voldoende te blijven trainen.
Want als je er te laat aan begint, geraak je niet meer in topconditie.

Geen opmerkingen: