maandag 7 juli 2008

Ik ben terug...

Zaterdag is het me gelukt : een volledige parkronde aan één stuk gelopen : = 3 km.
Zonder moeite, in een tijd van 18 minuten.
Dat is weliswaar maar 10 km per uur. Doch ik had nog veel overschot (zoals ze dat in looptermen zeggen).
Daarna wat gewandeld en dan een kilometertje uitgelopen.
Omdat ik vreesde voor mijn tempo heb ik het nog maar eens alleen gedaan, in de "verkeerde" richting. Ik kwam ons loopgroepje dus tegen. Binnenkort loop ik er terug mee mee, al is het maar één toertje.
Naar het schijnt krijgt een getraind persoon zijn/haar conditie snel terug op peil. We zullen zien.
Toen ik aan 't uitlopen was, kwam Magda Ilands daar nog eens op de fiets voorbij. Ze riep me toe dat ik niet te véél moest doen...
Ik weet het, kalmpjes aan. Ik heb er achteraf niet de minste last van gehad.
Wat wel nog absoluut niet lukt, is een sprintje trekken. Dat heb ik even geprobeerd, maar daar moet ik echt nog wat mee wachten. Gelukkig heeft niemand mijn poging tot sprinten gezien, want ik voelde aan dat ik tijdens die kleine versnelling een zeer rare stap had ! Het zal echt geen gezicht geweest zijn.
Meer iets voor Monty Python"s "Silly Walks". (Een hilarisch stukje met John Cleese als minister van rare loopjes.)

Geen opmerkingen: