dinsdag 22 juli 2008

Alternatieve training : skaten.

Er is de laatste dagen niet veel in huis gekomen van looptraining.
Mijn laatste training dateert van 11 juli...
Morgen ga ik zeker een loopje doen in het park, want het weer wordt nu eindelijk echt uitnodigend.
En als het de volgende dagen te warm wordt om te lopen, trek ik mijn inlineskates aan en doe ik een alternatieve training.
Skaten vind ik erg leuk en het is eveneens goed voor de conditie.
Toen inlineskaten een rage werd (nu meer dan tien jaar geleden) heb ik mij een paar goeie skates aangeschaft en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Ik kon al rolschaatsen van in mijn kinderjaren, dus het aanleren hoefde niet meer. Het was toen zo'n 20 jaar geleden dat ik nog gerolschaatst had, maar zoiets verleer je niet.
Ik had onmiddellijk de smaak terug te pakken.
Op een mooi stukje asfalt rustig verder rollen (of eens goed doortrekken) is erg ontspannend.
Je staat er achteraf ook van in 't zweet, maar toch niet zo erg als bij het lopen.

Geen opmerkingen: