woensdag 12 mei 2010

BK masters

Het heeft wat voeten in de aarde gehad vooraleer men besliste waar men dit jaar het Belgisch kampioenschap voor de masters zal organiseren.
Het vindt plaats op 12 en 13 juni.
Dus het werd stilaan tijd dat er een locatie werd aangeduid.
Normaalgezien was het de Waalse atletiekliga die het deze keer zou organiseren.
Maar gisteren vernam ik dat het zal doorgaan in Brasschaat.
Dat is goed nieuws, want dat is alvast niet zo ver weg als bv. Jambes of Luik...
Meestal zijn die kampioenschappen gespreid over twee dagen, doch dit keer gaat het allemaal afgewerkt worden op anderhalve dag : vanaf zaterdagmiddag dus.
Het uurschema moeten we nog krijgen.
Ik heb nog steeds niet beslist aan welk nummer ik ga deelnemen.
Een nummer waar er weinigen aan meedoen en waar ik dus kans heb op een kampioenstitel, of gewoon een goed bezet nummer kiezen (zoals 800 m) waar ik geen kans maak, maar waar ik wel een serieuze wedstrijd en tegenstand zal hebben...
Goeie koersen, met wat tegenstand, zijn zeldzaam. En als je op een gewone meeting meedoet met de seniores, lopen ze veel te snel en heb je er ook niets aan.
Ik ben er nog niet uit.
Ondertussen ben ik naarstig aan 't trainen en zowel op de korte als op de middellange afstand gaat het beter en beter. Het is niet meer zo'n gezwoeg als in de winter.
Ik kom nochtans nog steeds aan heel weinig kilometers per week.
Maar : het is de kwaliteit die telt, niet de kwantiteit.
Voor deze week staat er wel nog een duurloopje op mijn programma.
En volgende woensdag is er dan de meeting in Mechelen.
Zal ik mij wagen aan de 2 mijl ?
Dat zijn wel acht pisteronden.. !

2 opmerkingen:

juuldestilleheld zei

Els

Kwaliteitstrainen is goed, maar toen ik vooraan in de vijftig was en mijn topvorm bereikten, naar mijn doen, traine ik ruim 100 km per week en verloor ik 15 kilo.

Groetjes
Jules

Nancy zei

Succes vanavond!! Alles geven op die piste!!
Groetjes,
Nancy