zaterdag 22 mei 2010

2 mijl

Woensdag heb ik dus deelgenomen aan de meeting op de Nekker in Mechelen.
Met de olympische gedachte : deelnemen is belangrijker dan winnen.
Van winnen was geen sprake.
Ik opteerde voor de 2 mijl. Dat nummer staat niet vaak op het programma.
Er waren wel wat clubgenotes, maar die kwamen blijkbaar alleen maar trainen. Waarom ze niet meeliepen in deze wedstrijd ; ik weet het niet.
Zoals het de laatste jaren meestal is : er was nogal weinig volk om deel te nemen. Het weer was nochtans prima, hoewel er toch meer wind stond dan ik had gehoopt.
Met twee stonden we aan de start. Jeannine (een vroegere clubgenote van mij) en ik dus.
Jeannine is veel te snel voor mij. Ik wist dus dat ik die van in het begin moest laten gaan.
Bijgevolg liepen we alletwee gewoon alleen ; acht ronden en een beetje (3218 meter !)
Mijn eerste ronde was in het tempo dat ik had voorzien (1.50) maar daarna ging het te traag : bijna 2 minuten per ronde. Ik werd natuurlijk gedubbeld en ik kwam aan in 15'55"77.
Nogal traag (ongeveer 12/uur), maar ik heb daarmee wel het clubrecord bij W50, want ik was de eerste vijftiger die dat liep in onze club.
Ik had gehoopt om nog onder de 15' te kunnen (drie jaar geleden liep ik 14'37), maar ik had het op training wel gemerkt dat ik nog een volle minuut te traag ben.
Geen nood. Ik weet wat ik er aan moet doen.

Jules, mijn schoonvader, had het nog gezegd : veel meer afstand trainen.
Ik kom meestal niet eens aan 20 trainingskilometers per week : véééél te weinig dus.
Daar zal ik nu meteen eens wat gaan aan doen, zie.
Het is prachtig weer om kilometertjes te gaan malen.
Een lang trainingsweekend voor de boeg.
.
A propos, ik was gisteren nog stijf ook van die wedstrijd. Maar ik heb helemaal geen last van mijn rug (de weken voor de meeting wèl een beetje). En ik heb dan nog op spikes gelopen ook. Eigenlijk is dat voor zo'n afstand niet nodig. Die spikes zijn wel lekker licht, maar ze hebben geen enkele demping.

(Er was ook nog een mannelijke clubgenoot, die me kwam zeggen dat hij Nancy ontmoet had op de aardbeijogging. Die Nancy met haar leuke blog, die ik ooit wel eens in levende lijve zal ontmoeten... Ooit.)

3 opmerkingen:

Nancy zei

Toch erg goed gelopen!! Ik wou dat ik zo snel een 2mijl kon lopen! Bij mij zijn de kilometers geen probleem maar wel de snelheid. Trainen hé...
We komen mekaar ongetwijfeld wel eens ergens tegen!
Groetjes,
Nancy

juuldestilleheld zei

Els

Volharden is de boodschap. Deelnemen is belangrijker dan winnen, zeggen ze, maar wie gelooft dat nog. In elk geval proficiat voor je volharding. Sommige huisgenoten zouden er goed aan doen je voorbeeld te volgen.
Groetjes
Jules

Lenski zei

Als simpele jogster val ik nog altijd achterover van die tijden.
Hoe doe je het Els?
Ik ben vanmorgen een halfuurtje in het park gaan joggen op een gezapig sukkeldrafje en was al zééééér tevreden over mezelf....
En ik heb een 12-beurtenkaart bij het Olympisch zwembad Wezenberg in Antwerpen gekocht en ben al 2 x een baantje of 12 gaan trekken. Dat is minder belastend voor mijn gammele rechtervoet.