woensdag 7 april 2010

Hiep hiep hoera !


Eerst en vooral : een gelukkige verjaardag, aan mijn zus, Hilde.
(Eén van mijn trouwste lezers ;
ook een loopster, maar niet in competitie.)
.
.
.
Gisteravond was het eindelijk zover.
Ik ben terug naar de clubtraining geweest op de Nekker.
Dat was schandalig lang geleden.
Toen ik de kleedkamer binnen trad, kwamen de dames net naar buiten om aan hun opwarming te beginnen. Oei, ze liepen een hele andere kant uit dan normaal. Toen viel mijn frank ; zij gingen natuurlijk het parcours verkennen voor de "10 km van Mechelen", die zaterdag plaatsvindt.
Maar om op de dijk te gaan lopen, had ik geen zin. Ik kwam voor de pistetraining.
Dus begon ik maar wat op te warmen. Op het trainingsschema stond : 6 X 500 meter.
Helemaal alleen vijfhonderden doen, leek me ook niet leuk. Misschien kon ik er vierhonderden van maken. Ik begon aarzelend aan mijn eerste versnelling.
En toen riep Hilde me. Wat een geluk, er waren toch nog drie dames die van plan waren om een echte pistetraining te doen. Hoera.
Zo werd het nog een zeer leuke training.
Ik heb 3 X 500 gedaan en 2 X 400. Het ging vrij goed (ik kon bijna volgen).
.

Eindelijk kon ik ook mijn bestelde jaarboek mee naar huis nemen. Dat lag daar al enige tijd op mij te wachten. In het jaarboek 2009 sta ik maar een paar keer vermeld : bij 100 en 200 m.
Dit jaar zoek ik meer top-10-plaatsen te veroveren.
Ik was vorig jaar een ietsje te laat 50-plusser geworden, en dan was ik geblesseerd, tot in de winter...
Voor deze zomer zie ik het wel zitten. De goesting is helemaal terug.
Dat komt door het mooie weer, en door de stilaan verbeterende conditie.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Els

Dit jaar een kampioenstitel. Dat is je van harte gewenst.

JUles

Nancy zei

Tof dat het goed gaat met die trainingen!! En ja, het goeie weer is natuurlijk een meevaller voor de meeste lopers. Ik loop ook liever in 't zonneke!
Groetjes.
Nancy

Lenski zei

Ja maar, ja maar, zo moet malle babje haar identiteit prijsgeven om te bedanken voor de verjaardagswensen.

En loopster? Hm, eerder jogster, en dan nog....
Hoewel, hoeveel madammen van mijn leeftijd (al 7 jaar veteraan...) verzetten überhaupt nog een stap?

Els, ik gun je heel veel titels dit jaar, maar het allerbelangrijkste blijft toch het loopplezier en een goede conditie.