donderdag 6 augustus 2009

Mijn Belgisch record 2000 steeple werd verbeterd.


"Wervelwind doorheen de recordtabellen", titelde Atletiekleven deze week.

En inderdaad, er werden deze zomer al heel wat records verpulverd.
Ook mijn Belgisch record op de 2000 steeple moest er aan geloven.
Het heeft twee jaar stand gehouden.

Carine Geiregat van acDeinze heeft het met een halve minuut scherper gesteld.
Mooi zo, records dienen om verbeterd te worden.
Op de site van acDeinze las ik dat het ook bij haar niet zonder slag of stoot ging.
Bij de tweede waterbak nam zij een frisse duik.
Ze struikelde over de balk en verdween helemaal onder water. Hilarisch.
Maar dan nog dapper verder lopen en het record pakken... Je moet het maar doen.
Proficiat, Carine.

Bij mij ging het toen al bij de eerste waterbak mis. Ik geraakte niet op de balk ; trachtte er op te klauteren, wat uiteraard niet lukte, rende dan maar een stukje terug om een nieuwe aanloop te nemen en toen lukte het. Maar dat was natuurlijk een enorm tijdverlies. De vier volgende waterbakken lukten wel en de gewone balken ook.
Ik kwam aan met een natte broek, want ik had nogal goed door mijn knieƫn gebogen, bij het neerkomen in de waterbak.
(foto : AC Deinze, Elsie Van Overberghe)

Geen opmerkingen: